En helt vanlig onsdag...

Det har inte hänt så himla mkt i våra liv, men jag tänkte uppdatera ändå. Jo just ja, en sak har hänt.. En äcklig sak. Albin har fått löss!!!!! Per messa i måndags o sa att "vår son har löss". Huvva, jag höll på å dö och genast började det klia överallt. Så det var bara att väcka Mats och be honom kolla mitt hår.

Hur som helst, nu är vi iaf alla lusfria och väldigt paranoida allihop. Mats luskammar sig flera gånger om dagen och jag vågar knappt ta mig i huvudet... Urk.

I måndags var även Mejas 1-årsdag!!! Tjoho, stort grattis lilltjejen. Vi var förbli en snabbis med paket till henne, och även ett paket till pappa Per som fyllde år den 5:e. Meja verkade vara nöjd över paketen och tog det hela med ro.

Inatt har jag o Malva haft våra kamper. Ojojoj vilken vilja hon har den där tjejen. När hon väl bestämt sig så går det bannemej inte att göra nå åt. Hon som alltid sovit så bra och bara ätit 1-2 gånger/natt har nu helt plötsligt börja vakna 4-5 gånger!! Och jag blir tokig om jag inte får sova. Det hade varit en sak om hon verkligen varit hungrig, men hon vill ju bara komma upp o snutta lite. Hon äter i ca 1 minut och sen snuttas det bara resten, för att sen börja om igen efter 2 timmar. Jag försökte några gånger att ge henne nappen, vända på henne o buffa henne i baken men shit så arg hon blev!!!
Så snälla säg att detta är en fas som snart går över, jag vill ha tillbaka min snälla bebis som sover så bra. Hon är ju jättesnäll och glad på dagarna, men om nätterna är hon som förbytt.

Nu ska jag gå å avnjuta min o Albins äpplepaj som vi bakade idag när han kom hem från skolan. Och eftersom Mats inte gillar varm frukt (konstig typ) så blir det desstomer till oss. :)

 Kolla in den här pussmunnen!!!!!! :)
 Albin, en framtida tatuerare? Får hoppas bara han inte råkar skriva fel då, så som han gjorde nu...
 När vi städade sist gång så skrek Albin: "Får jag skura på toan?". O ja, självklart får han det.
 -Jag vill sitta upp!!! Hon behöver verkligen en Bumbo!!!

TILLÄGG 2007-01-11
Självklart var vi oxå och hälsade på svärmor Doris i måndags, hon fyllde nämligen oxå år, men henne lyckades vi inte fånga på bild denna gång. :) Men tusen tack för den goda maten och det smarriga fikat.


Kommentarer
Postat av: Farbror Tomas

Glömde du bort att Malva var och gratta sin farmor?=)

//En "handikappad" Farbror

2007-01-10 @ 21:50:25

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0