Albin är en tandlös gubbe!!!

Jaha, då har det äntligen hänt då. Albin har tappat sin första tand!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 6 år och 51 dagar gammal. Ojojoj så stolta och glada vi är här hemma. Den har varit jättelös i evigheter men idag ploppade den ut. Med lite hjälp av mamma o Mats. Vick lite hit och vick lite dit o plötsligt låg den där i handen, ingen blev nog mer förvånad än Albin tror jag. Så underbart att se, han är så stolt så han nästan spricker.
Nu pratas det bara om tandféer och guldtior och gud vet vad. :)

Bildbevis!!!
124214-183
1) Kan en tand bli så mkt lösare än så här?

 
2) Så här lycklig blir man när man tappar sin första tand.
3) Tur mormor gett honom en piratburk att förvara tanden i.


Idag trotsade vi kylan och åkte till affärn och handlade lite. Eftersom jag igår vaknade upp med _värsta_ migrän-huvudvärken så har Mats varit hemma och tagit hand om Malva tisdag och onsdag. Heeeela tisdagen var jag helt golvad och låg bara i sängen o gnydde/grinade/ojade/vred mig. Inte kul alls. Först vid 21-tiden på kvällen kände jag mig oki inte. Har aldrig haft migrän i hela mitt liv förrän jag blev gravid med Malva, då hade jag det de första tre månaderna och aldrig haft det sen dess förrän igår. Och nä, jag är inte gravid nu!!! (tror jag iaf).

Nåväl, väl på IcaMaxi mötte vi Malvas farmor och vi satte och ner en stund o fika semla ihop. Trevligt med en liten bonus-träff så där oplanerat.

124214-186
När det är -25° ute är det bäst man klär på sig...


Ha det gott - Igelkott

Kommentarer
Postat av: Rose-Marie

Tänk att Albin har tappat en tand,tycker inte det var länge sedan jag fick ett sms där det stod att första tanden hade kommit. Det var den 6/10 2001.Tänk vad tiden går.Många kramar till den tandlöse från mormor.Och en kram till er andra också naturligtvis.

2007-02-07 @ 18:02:26
Postat av: anna

min äldsta väääntar också på att hennes första tand ska trilla ut... den är typ lika lös som Albins var på bilden.
Gu så söt mössa Malva har :)!

2007-02-07 @ 19:58:55
URL: http://www.mammaanna.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0