Snabb uppdatering.

Jag VEEEET att det var länge sen ja uppdatera nu. Mormor o morfar har hunnit vara här OCH åka hem. Har massor med bilder i kameran som jag skulle kunna visa. Om det inte hade varit för vår KlåfingerApa till dotter. Hon har nämligen dregglat o tuggat så mkt på USB-kabeln mellan kameran o datorn så den har oxiderat o slutat funka. Så här sitter vi med en kamera full med bilder men ingenstans att ta vägen. :(

Än så länge har vi kvar Larres kamera sen Mats var i fjällen så vi tjuvlånar den ett tag till...

Idag var vi och hälsade på Cicci och Fredriks alldeles nya lilla dotter Olivia. Hon föddes på Mats födelsedag (22:a juli) och var såååååååå liten och söt. Men ganska tråkig, låg mest o sov. :) Minns inte att Malva nånsin varit så där liten o stilla, känns som det varade en kvart ungefär. Man/Jag blev väldigt bebissugen men jag ska försöka hålla mig. Får väl passa på att snusa på Olivia när jag träffar henne istället. Jag har mer än händerna fulla med Malva, och eftersom mina graviditeter inte är att leka med så är det ingen bra kombination.
MonsterMalva + Tjockmage = blä.

Lite bilder knäppte vi iaf på Olivia. Sen satt vi mest och beundrade Cicci och Fredriks stundande kök, som inte är så värst mkt kök just nu, men planen är iaf att det inom en snar framtid ska stå ett riktigt snyggt kök där. Vi väntar med spänning.

image435
Bebisen Olivia var väldigt intressant och Malva ville gärna känna lite på henne. Hipps vipps så var Malva ingen bebis längre utan en stor tjej.

image436
Så bedårande söt!

image437
En stolt mamma och hennes dotter.

image438
Malva passade på att leka lite med bilstolen igen, det är ju hennes gamla och hon älskade att leka med den när vi hade kvar den här hemma.



Annars händer det inte så mkt här just nu. Vädret är trist och lusten/orken är låg. Albin hittar fler och fler kompisar varje dag här ute på gatan. Just nu heter favoriten Matilda och dom leker ihop hela dagarna. Måste ropa in honom på kvällarna för att överhuvudtaget få honom i säng. Häääärligt med sommarlov. :)

Tänkte att jag skulle avsluta med att skriva litegrann om hur Malva är just nu och vad hon kan.

- Hon kryper upp på allt som går att krypa upp på. TrippTrapp stolar, soffan, rutchkanan, trappan, barnvagnen, ugnshandtaget, upp i leksakslådan osv. Ingen lugn stund med andra ord.
- Hom kryper som en vettvilling, snabbt går det. Ibland går det så fort så hon krockar med väggen lr andra föremål som råkar stå i vägen.
- Hon har två tänder än så länge, men fler kommer väl.
- Hon kan stå i princip hur länge som helst utan att hålla i sig, ställer sig upp mot ALLT och kan nu även ställa upp upp utan stöd, dvs ute på golvet. Enklast om man håller i en leksak samtidigt.
- Hon kan öppna och stänga tvättmaskinsluckan. Och det vill hon göra hela tiden.
- Hon kan vinka, klappa händerna, visa var magen är, visa var näsan är, kasta slängpussar, flörta (dvs blinka med båda ögonen långsamt), rynka på näsan och se söt ut. (hennes specialare).
- Hon kan gå enstaka steg helt själv. För några dagar sen tog hon första ordentliga steget. Och nu kan hon gå mellan vardagsrumsbordet och fotpallen, hon sträääääcker sig och tar sen ett litet steg. Nån gång har hon gått mellan mig och Mats, högst två steg. Men ibland vill hon mer än hon kan. Då släpper hon bara det hon håller i och kastar sig utåt mot dit hon ska, då glömmer hon liksom bort att hon inte kan gå så bra än.
- Hon somnar hur lätt som helst. Hon lägger sig 19 varje kväll, och då räcker det att man ger henne nappen och lägger ner henne. Sen vänder hon in huvudet i snuttefilten och sover oftast innan vi ens hunnit ut ur dörren. Sen sover hon till 05 ca, får välling i vår säng och somnar sen om till 06,30-07 nångång. Underbart!!
- Hon kan säga mamma, pappa, titta, där och Adnnn (=Albin). Sen säger hon "mmm mmm" om man frågar hur hunden låter och om man frågar va katten säger öppnar hon munnen på vid gavel och väser. (Fråga mig inte var hon fått det ifrån)
- Hon väger nu 8770 g och är nästan 76 cm lång. Hon är 10 månader, 1 vecka och 5 dagar gammal. Långa, smala, stora tjejen. :)

Nu ska jag gå å skicka hem Albins kompis Rasmus och sen väntar en film på mig och Mats, OM vi nu orkar hålla oss vakna vill säga. :)

Ha det gott - igelkott.

Kommentarer
Postat av: Rose-Marie

Skickade en kommentar men den kom visst bort på vägen.Ville bara tacka för senast och säga att jag saknar er alla jättemycket.

2007-08-14 @ 18:58:06

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0