Numera 11 månader.

I tisdags fyllde Malva 11 månader. Tänk, nu är hon snart 1 år. Ingen bebis nå längre med andra ord. Fast det har hon ju inte varit på länge förstås. :) Igår tog hon 13 steg här hemma. Det händer grejer på gå-fronten med andra ord. Fast ändå kryper hon mest än så länge, men oftare o oftare så släpper hon o går på egen hand. Men hon är vingligare än sin pappa på fyllan så hon brukar trilla ganska snabbt...

I onsdags var vi o hälsade på en kompis till mig som fick barn för två månader sen, en lite Maja. Såååå söt, o liten o stilla... Malva tyckte hon var väldigt intressant. När hon låg i sängen så stod hon brevid o tittade med nyfikna ögon o när jag bar henne så kom hon direkt fram o "buffade" henne på rumpan. Hon blir nog en bra storasyster nån dag.

Jag jobbar en del nu så tiden o orken att sitta framför datorn finns inte. Ska ju till Kina snart (HJÄLP!!) så alla pengar som finns går till den kassan just nu. Försöker planera föräldrarpenning så vi inte förlorar på tok för mkt när Mats är hemma o måste se till så det finns pengar till räkningar oxå, tänk om man ändå kunde få en räknefri månad. *drömmer*

Annars så är vi mest hemma. Vi går till sandlådan nästan varje dag. Malva älskar att vara ute o skulle nog kunna tillbringa hela dagen ute om hon fick bestämma. Albin leker med kompisarna på gården hela dagen lång. Han går ut när dom knackar på vid 09-tiden o sen är han ute till 21 på kvällen. Med korta korta break för lunch, middag, vätskepaus o toabesök. Härligt o se. På måndag börjar allvaret. Då blir min lilla pojk en 1:a klassare. Hjälp va tiden har gått fort. Minns fortfarande när jag skulle ta honom till dagis för första gången.

Nu är det istället snart dags för Malva att börja dagis. Vi funderar o räknar o funderar lite till, hur ska vi göra? Ev börjar hon i januari o så jobbar jag inte så mkt i början. Kanske 3 dagar jobb o sen hemma med Malva.
Eller så börjar hon i mars/april, men då blir det full fart. Så nu väger vi för och emot. Börja tidigt, men lite. lr börja senare, mitt i terminen, men långa dagar. O så ska ju helst dagarna räcka oxå. Shit så jobbigt detta är...

Idag ska vi in till stan o fördriva tiden. Är less på å va hemma. Ska köpa Malva ett par jeans har jag tänkt. Blir förmodligen en traditionsenlig tripp till jobbet oxå, trots att jag var där igår o jobbade. :)

Våra, min o Malvas alltså, födelsedagar börjar närma sig o många frågar vad vi önskar oss. Så snart ska jag försöka lägga upp ett önskelista-inlägg. Så får ni se själva. Men glöm inte att jag bara fyller 22 år. *yeah right*

Eftersom vår kamera fortfarande inte har någon sladd som funkar så blir det inga bilder tyvärr. Dessutom har vi lämnat tillbaka farmors kamera så nu är det bara mobilen som funkar. Fast ja vet inte hur jag får hit bilderna än så ni får klara er utan bilder... Sorry.

Nu hör jag hur Malva klättrat upp i vagnen ute i hallen, hör hur hon står där i dansar. Tok-Malva. Så jag måste rusa. Bye bye...

Kommentarer
Postat av: åse

Åh 11 månader! Tänk vad det går, och Malva går snart också! 13 steg är ju mycket! :))

2007-08-24 @ 14:59:22
URL: http://underbar.org
Postat av: sussi

Vad skall ni göra i Kina??? *nyfis*

2007-08-26 @ 20:34:46

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0