Lucia...

124214-66
Malva i sin gröna Katvig-dräkt, samma som hon hade på sig som nyfödd, nu passar den bättre dock.
124214-77
Uppvikta ärmar och ben... Lillräkan, 2 dagar gammal



Igår var det lucia och jag hann inte blogga, så jag gör det idag istället.

Det var julfest på Albins skola, det fanns tydligen en tomte i skogen som delade ut paket och sen bjöds det på fika i matsalen. En lyckad eftermiddag och en trött Albin, trött mamma o trött Malva gick hem mätta efter 1,5 timmes stök.

 Axel och Albin fikar o öppnar tomtens paket.
 Albin ville själv ta kort på fikabordet. Framtida fotograf??
 Meja tog det hela med lugn...


Väl hemma igen så poserades det lite i soffan. Mamma tänkte ta en fint kort på Malva i sin lucia krona, lättare sagt än gjort... Nåja, med en så söt modell är det ändå svårt att misslyckas. :)
    

 
Tillslut var kronan ganska god att äta på iaf. Och inte konstigt den åker ner hela tiden, den är ju egentligen från 1 år och uppåt... Brorsan ville oxå vara med på ett hörn. Störtkul!!!


Idag var det traditionell/obligatorisk glöggkväll hemma hos min Chef/goda vän Åsa. Ojojoj så mkt gott det fanns. Mat i massor och fika i mängder. Vi åt så vi nästan sprack. O varmt och härligt var det oxå, ca 3000 värmeljus och 13 vuxna och barn. Phu... Men mysigt var det och kul att prata av sig litegrann, blir lätt lite för mkt bebis-prat här hemma känner jag. :) Så tack Åsa för en mysig kväll, vi kommer gärna nästa år igen. Stugan då kanske..?

Imorrn är det firande av 3:e advent på Albins skola. Kl. 08. Jag som hade sett fram emot sovmorgon nu när Albin sover hos pappa just idag. Men det är väl bara o dra sig upp. Ska bli kul o se när dom sjunger. På julfesten i går så sjöng barnen t.o.m. på engelska och lite spanska (feliz navidad), dom var så duktiga så...

På tal om mitt förra inlägg, där jag skrev om min kamp att vara en bra mamma. Har precis insett att jag nog är bland d sämsta iaf nu juletid.
- Jag har inte jylpyntat. EN stjärna, EN ljusstake och EN ängel i Albins rum, thats it...
- Jag har inte bakat pepparkakor eller lussekattet
- Jag har inte gjort nå knäck eller annat julgodis
- Jag glömmer alltid bort att hänga upp ett paket i kalendern så Albin får alltid paketet i handen
- Jag har inte julpysslat nåt med Albin
- Jag har inte handlat klart alla julklappar
- Jag har inte börjat planera julmaten
- Det finns aldrig nån julmust här hemma
- Det finns ingen adventskalender som man ska tända varje söndag

Men Albin har iaf en chokladkalender (som han fick av svärmor!!), det finns ett datumljus (som inte är såååå långt efter) och han ser julkalendern varje dag. Stackars mina barn... Lovar att bättra mig till nästa jul när vi har hus.

Sa till mamma häromdagen att jag har en väldigt gyllene syn av mig i hus. Ser framför mig att jag bakar allt mitt eget bröd, syltar o saftar, bakar fika, storhandlar, städar varje fredag med ett leende på läpparna, barnen leker snällt på golvet/ i sitt rum, jag o Mats går omkring och ler mot varandra hela dagarna, det finns inga dammråttor i hörnen och är alltid fint och undanplockat hemma.
-Ojojoj sa min mamma. Du kommer få ett grymt uppvaknande.
Hmmm, vad menade hon med det? Blir det inte automatiskt så när man har hus? Det har då jag alltid trott. Lovar att baka lussekatter och pepparkakor iaf.

Nu är det sängen som gäller så jag orkar upp inatt. Bye bye allihopa...

PS Jäkla blogg. Eftersom jag la bilderna centrerade så gick det inte att ändra tillbaka texten sen, så den blev oxå centrerad. IRRITERANDE!!! Suck.... Nåja, ni får stå ut med detta skönhetsfel

Kommentarer
Postat av: Anna

Hoppas du inte eldar upp en adventskalender varje söndag =)

Kram!

2006-12-15 @ 11:20:55
Postat av: Anna

När jag läste det du skrev om att det inte finns någon adventskalender som man ska tända varje söndag så var det så att det denna gång kom tårar av skratt. =) =) =)

2006-12-15 @ 11:24:34
Postat av: Rose-Marie

Vad är det jag hör? Paket i handen,de ska hänga i kalendern så klart!Kram från stränga mamma

2006-12-15 @ 18:39:08

Kommentera inlägget här:

Du som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0